0

Bicara dalam diam..

Posted by kharfz on 11:43 PM in
Hati ini terus memberontak.. Lantaran terlalu banyak persoalan dan tekanan menyerap dalam diri. Adakah aku orang yang harus menerima semua ini?

Kenapa harus mengarah sedang telah lama ku utarakan untuk tidak menerimanya? Untuk melakukan sesuatu yang sememangnya aku tidak suka, adalah sangat sukar buatku. Hati ini akan sentiasa memberontak setiap hari dan setiap masa. Aku tahu, aku tidak mempunyai suara yang boleh mengubah keputusan, namun aku juga punyai prinsip yang harus dihormati bersama.

PRINSIP? Aku tidak lupa, setiap orang punyai prinsip masing-masing dan ingin mempertahankan prinsip tersebut. Tetapi AWAS, prinsipku bukan kerana ego atau maruah tetapi aku punyai alasan kenapa aku berprinsip begitu. Aku menghormati setiap keputusanmu, namun kamu juga mesti lah menghormati pendirianku.

Ingin bertapak lebih lama membuatkan aku terfikir perjalanan hidupku. Masa depanku adalah apa yang aku rancangkan. Bukan apa yang dirancang untuk ku. Maaf andai kenyataan ini akan menyinggung mana-mana pihak, namun aku akan tetap aku. Seorang insan biasa yang akan terus melangkah untuk terus maju ke hadapan.

Aku akan menurut perintah, namun berapa lama aku akan terus bertahan akan menjadi terus persoalan...

0 Comments

Post a Comment

Copyright © 2009 .: Give Me a Space :. All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.